Zompenkearls

Hebt u wel eens gehoord van de "Zompenkearls"?

Dat zijn de schippers van de "Jappe" uit Borculo en de "Ente" uit Lochem, die hun liedjes ten gehore brengen.

Onder begeleiding van gezellige harmonikaklanken zingen de"Zompenkearls" hun oudhollandse liedjes. Maar ook hebben ze "eigen" dialectliedjes in hun programma verwerkt.
Tussendoor vertellen de schippers ook graag wat anekdotes uit hun varend bestaan in de zomer en van de historie van hun roemruchte voorgangers, de Berkelschippers.
Dit zingend en vertellend optreden doen de "Zompenkearls" niet alleen in de tijd, dat de boot in de winterstalling ligt, maar het hele jaar door.

Wie deze Kearls eens graag wil horen, tijdens een bijeenkomst van uw vereniging, op een bejaardenmiddag, op een wandel- of fietsvierdaagse, bij uw seniorenclub in uw cultuur- of dorpshuis of iets dergelijks, dan kunt u daarvoor contact opnemen met:

Henk Dibbelink (Borculo) en Bennie Arendsen (Lochem)

h.dibbelink@kpnplanet.nl (0545-272328 of 06-13691668) en

benniearendsen@gmail.com (0573-254276 of 06-40938313)